Influencers delen regelmatig persoonlijke, aansprekende berichten over een bepaald thema (zoals mode of voeding) op sociale media en bouwen daarmee een band op met hun volgers. Dat maakt ze interessant voor merken, die influencers graag hun band met volgers laten inzetten om producten onder de aandacht te brengen.
Nu er steeds minder post bezorgd wordt, veranderen postdiensten hun werkwijze. Bezorging duurt langer en/of post wordt op minder dagen bezorgd. De ACM heeft Centerdata gevraagd om te onderzoeken hoe consumenten hier tegenover staan en welke consequenties dit voor ze heeft. De nadruk ligt daarbij op consequenties voor kwetsbare consumenten die mogelijk meer afhankelijk zijn van postdiensten.
De mentale gezondheid van jongeren blijft een punt van zorg, vooral in relatie tot het gebruik van sociale media. Onderzoek wijst erop dat het type gedrag op sociale media—actief (communiceren) of passief (scrollen)—verschillend kan uitwerken op mentale gezondheid.
Dit rapport bevat de resultaten van de Consumentenmonitor die in mei 2024 (Q2 2024) is uitgevoerd in opdracht van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Het veldwerk is uitgevoerd in het LISS panel tussen 6 mei en 9 juni 2024. De vragenlijst is ingevuld door een steekproef die representatief is voor de Nederlandse bevolking van 18 jaar en ouder.
Dit rapport bevat de resultaten van de Consumentenmonitor die in mei 2024 (Q2 2024) is uitgevoerd in opdracht van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Het veldwerk is uitgevoerd in het LISS panel tussen 6 mei en 9 juni 2024. De vragenlijst is ingevuld door een steekproef die representatief is voor de Nederlandse bevolking van 18 jaar en ouder.
Nieuw onderzoek uit de VICTIMS-studie laat zien dat nieuwe trauma’s het herstel van al bestaande angst- en depressieve klachten kunnen vertragen. Uit de studie blijkt dat mensen zonder nieuwe traumatische gebeurtenissen tweemaal zo vaak herstellen als slachtoffers die wel een trauma meemaken.
Dit rapport presenteert de resultaten van de Consumentenmonitor die in mei 2024 (Q2 2024) is uitgevoerd in opdracht van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Het veldwerk vond plaats tussen 6 mei en 9 juni 2024 en werd uitgevoerd in het LISS panel. De vragenlijst is ingevuld door een representatieve steekproef van de Nederlandse bevolking van 18 jaar en ouder.
Dit rapport bevat de resultaten van de Consumentenmonitor die in mei 2024 (Q2 2024) is uitgevoerd in opdracht van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Het veldwerk is uitgevoerd in het LISS panel tussen 6 mei en 9 juni 2024. De vragenlijst is ingevuld door een steekproef die representatief is voor de Nederlandse bevolking van 18 jaar en ouder.
Dit rapport bevat de resultaten van de Consumentenmonitor die in mei 2024 (Q2 2024) is uitgevoerd in opdracht van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Het veldwerk is uitgevoerd in het LISS panel tussen 6 mei en 9 juni 2024. De vragenlijst is ingevuld door een steekproef die representatief is voor de Nederlandse bevolking van 18 jaar en ouder.
Momenteel is het aantal werkzoekenden niet in evenwicht met het aantal openstaande vacatures. Dit kan worden beschouwd als een informatie- en matchingsprobleem. We hebben een model ontwikkeld dat op basis van overeenkomsten in de benodigde skills potentiële stromen van werknemers tussen beroepen identificeert.