Beleidsonderzoek & Analyse

dr. Millie Elsen

Senior onderzoeker

In contact komen met Millie Elsen?

Mail of bel, wij horen het graag.

Over Millie Elsen

Millie werkt als senior onderzoeker bij de unit Consumentenonderzoek van de afdeling Beleidsonderzoek & Analyse.

Ze houdt zich voornamelijk bezig met contractonderzoek voor externe opdrachtgevers op het gebied van consumentengedrag en marketing. Enkele voorbeelden: Hoe kunnen consumenten worden geprikkeld om te betalen met hun pinpas in plaats van contant (Stichting Bevorderen Efficiënt Betalen)? Hoe moeten energielabels op huishoudelijke apparaten in webwinkels getoond worden om energiezuinige productkeuzes te stimuleren (Europese Commissie)? Welke consumenten zijn het meest kwetsbaar voor fraude met internetbankieren en hoe kunnen zij weerbaarder gemaakt worden (Nederlandse Vereniging van Banken)? Daarnaast is Millie betrokken bij onderwijs binnen de masteropleiding Marketing Management/Marketing Research aan Tilburg University.

Na afronding van haar Research Master in Marketing (consumer behavior track) in 2008, promoveerde ze in 2012 binnen Marketing, beide aan Tilburg University. Tijdens haar promotietraject onderzocht ze hoe de effectiviteit van advertenties afhangt  van hoe lang men ernaar kijkt, van extreem kort (100 milliseconden) tot extreem lang (30 seconden). Millie is gespecialiseerd in experimenteel onderzoek en vindt het een uitdaging om wetenschappelijke kennis op het gebied van consumentengedrag en psychologie te combineren met doordachte experimentele designs en geavanceerde data-analyse technieken.

The labelling effect of child benefit: Study on the effects of the labelling of child benefit on parents’ expenditures.
Wetenschappelijk rapport 2018

The labelling effect of child benefit: Study on the effects of the labelling of child benefit on parents’ expenditures.

Study on the impact on consumer understanding and purchase decisions of energy labels for lighting products. Report for the European Commission.
Wetenschappelijk rapport 2018

Study on the impact on consumer understanding and purchase decisions of energy labels for lighting products. Report for the European Commission.

Study on consumer understanding of draft energy labels for household washing machines, household washer-dryers and household dishwashers
Wetenschappelijk rapport 2018

Study on consumer understanding of draft energy labels for household washing machines, household washer-dryers and household dishwashers

Study on the impact of a draft energy label on consumer understanding and purchase decisions for household refrigerating appliances
Wetenschappelijk rapport 2018

Study on the impact of a draft energy label on consumer understanding and purchase decisions for household refrigerating appliances

Consumer Market Study to support the Fitness Check of EU consumer and marketing law
Wetenschappelijk rapport 2017

Consumer Market Study to support the Fitness Check of EU consumer and marketing law

Consumenten en financieel advies: Consumentenonderzoek in het kader van de evaluatie van het provisieverbod
Wetenschappelijk rapport 2017

Consumenten en financieel advies: Consumentenonderzoek in het kader van de evaluatie van het provisieverbod