Beleidsonderzoek & Analyse

dr. Roxanne van Giesen

Senior onderzoeker

In contact komen met Roxanne van Giesen?

Mail of bel, wij horen het graag.

Over Roxanne van Giesen

Roxanne werkt als onderzoeker bij de unit Consumentenonderzoek van de afdeling Beleidsonderzoek & Analyse. Ze is als onderzoeker en projectleider betrokken bij diverse projecten op het gebied van consumentengedrag. Centraal staat de vraag hoe consumenten beslissingen nemen en keuzes maken. Roxanne heeft diverse projecten voor de Europese Commissie uitgevoerd en voor verschillende Ministeries en bedrijven. Bijvoorbeeld, hoe gedragsinterventies zorgen voor duurzame voedselkeuzes en energiebesparingen. Roxanne heeft veel ervaring met survey, experimenteel, eye-tracking en longitudinaal onderzoek en bijbehorende statistische technieken.

Roxanne studeerde in 2010 af in de Research Master Sociale en Gedragswetenschappen aan Tilburg University (sociale en economische psychologie). Na haar studie is ze promotieonderzoek gaan doen bij de Wageningen Universiteit naar attituden van consumenten ten aanzien van onbekende dingen, zoals nanotechnologie. Tijdens haar promotie-traject heeft ze zich verder gespecialiseerd in consumentengedrag en besliskunde.

Rapport Onderzoek Overname Sierteeltvervoerders: Vragenlijst afgenomen onder vervoerders van sierteeltproducten.
Wetenschappelijk rapport 2021

Rapport Onderzoek Overname Sierteeltvervoerders: Vragenlijst afgenomen onder vervoerders van sierteeltproducten.

Evaluatie van de effectiviteit van de pilot ‘De Zuidwester’
Wetenschappelijk rapport 2021

Evaluatie van de effectiviteit van de pilot ‘De Zuidwester’

Rapport Onderzoek Overname Sierteeltvervoerders: Vragenlijst afgenomen onder kwekers van sierteeltproducten.
Wetenschappelijk rapport 2021

Rapport Onderzoek Overname Sierteeltvervoerders: Vragenlijst afgenomen onder kwekers van sierteeltproducten.

Climbing out of an economic crisis: A cycle of consumer sentiment and personal stress
Artikel in tijdschrift 2019

Climbing out of an economic crisis: A cycle of consumer sentiment and personal stress

Too ugly, but I love its shape: Reducing food waste of suboptimal products with authenticity (and sustainability) positioning
Artikel in tijdschrift 2019

Too ugly, but I love its shape: Reducing food waste of suboptimal products with authenticity (and sustainability) positioning

Towards more interactive and sustainable food retailing: An empirical case study of the supermarket of the future
Artikel in tijdschrift 2018

Towards more interactive and sustainable food retailing: An empirical case study of the supermarket of the future