Roxanne van Giesen
Artikel in tijdschrift
van Giesen, R.I., & Pieters, R. (2019). Climbing out of an economic crisis: A cycle of consumer sentiment and personal stress, Journal of Economic Psychology, 70, 2019, 109-124, DOI: doi.org/10.1016/j.joep.2018.12.004.
van Giesen, R.I., & de Hooge, I.E. (2019). Too ugly, but I love its shape: Reducing food waste of suboptimal products with authenticity (and sustainability) positioning, Food Quality and Preference, 75, 03/2019, 249-259: Elsevier, DOI: 10.1016/j.foodqual.2019.02.020. (2.4 MB)
van Giesen, R.I., & Leenheer, J. (2018). Towards more interactive and sustainable food retailing: An empirical case study of the supermarket of the future, International Journal of Retail & Distribution Management: Emerald Publishing Limited, DOI: doi.org/10.1108/IJRDM-11-2017-0280.
van Giesen, R.I., Fischer, A.R.H., & van Trijp, J.C.M. (2016). Changes in the influence of affect and cognition over time on consumer attitude formation toward nanotechnology: A longitudinal survey study, Public Understanding of Science, 27(2), 168-184, DOI: 10.1177/0963662516661292.
van Giesen, R.I., Fischer, A.R.H., van Dijk, H., & van Trijp, J.C.M. (2015). Tracing attitude expressions: An eye-tracker study, Journal of Behavioral Decision Making, 29(2/3), 232-244, DOI: 10.1002/bdm.1920.
van Giesen, R.I., Fischer, A.R.H., van Dijk, H., & van Trijp, J.C.M. (2015). Affect and cognition in attitude formation toward (un)familiar attitude objects, PlosOne, DOI: 10.1371/journal.pone.0141790.
van Giesen, R.I. (2013). Puppy’s, injectienaalden en attitudevorming: Een eye-tracking studie, STAtOR, 17-20.
van Giesen, R.I. (2012). Nanotechnology scary? Lowlanders don’t think so!, Nanotextnl, 20.
Hoofdstuk in boek
van Giesen, R.I., Fischer, A.R.H., van Dijk, H., & van Trijp, J.C.M. (2013). Affect en cognitie in attitudevorming van (on)bekende attitude objecten. In Papies, E., Pronk, T., Rutjens, B., Ufkes, E., van der Toorn, J., & Dotsch, R. (Eds.), Jaarboek Sociale Psychologie 2013 (pp. 81-84). Groningen: ASPO PERS.
van Giesen, R.I., Fischer, A.R.H., van Dijk, H., & van Trijp, J.C.M. (2012). Puppy's, Injectienaalden en Attitudevorming: Hoe verschillende stimuluscategorieën mentaal verwerkt worden. In Strick, M., Baas, M., van Dillen, L., Dotsch, R., Lakens, D., & de Vries, M. (Eds.), Jaarboek Sociale Psychologie 2012 (pp. 83-88). Groningen: ASPO PERS.