Roxanne van Giesen
Artikel in tijdschrift
van Giesen, R.I., & Pieters, R. (2019). Climbing out of an economic crisis: A cycle of consumer sentiment and personal stress, Journal of Economic Psychology, 70, 2019, 109-124, DOI: doi.org/10.1016/j.joep.2018.12.004.
van Giesen, R.I., & Leenheer, J. (2018). Towards more interactive and sustainable food retailing: An empirical case study of the supermarket of the future, International Journal of Retail & Distribution Management: Emerald Publishing Limited, DOI: doi.org/10.1108/IJRDM-11-2017-0280.
van Giesen, R.I., Fischer, A.R.H., & van Trijp, J.C.M. (2016). Changes in the influence of affect and cognition over time on consumer attitude formation toward nanotechnology: A longitudinal survey study, Public Understanding of Science, 27(2), 168-184, DOI: 10.1177/0963662516661292.
van Giesen, R.I., Fischer, A.R.H., van Dijk, H., & van Trijp, J.C.M. (2015). Affect and cognition in attitude formation toward (un)familiar attitude objects, PlosOne, DOI: 10.1371/journal.pone.0141790.
van Giesen, R.I., Fischer, A.R.H., van Dijk, H., & van Trijp, J.C.M. (2015). Tracing attitude expressions: An eye-tracker study, Journal of Behavioral Decision Making, 29(2/3), 232-244, DOI: 10.1002/bdm.1920.
van Giesen, R.I. (2013). Puppy’s, injectienaalden en attitudevorming: Een eye-tracking studie, STAtOR, 17-20.
van Giesen, R.I. (2012). Nanotechnology scary? Lowlanders don’t think so!, Nanotextnl, 20.
Hoofdstuk in boek
van Giesen, R.I., Fischer, A.R.H., van Dijk, H., & van Trijp, J.C.M. (2013). Affect en cognitie in attitudevorming van (on)bekende attitude objecten. In Papies, E., Pronk, T., Rutjens, B., Ufkes, E., van der Toorn, J., & Dotsch, R. (Eds.), Jaarboek Sociale Psychologie 2013 (pp. 81-84). Groningen: ASPO PERS.
van Giesen, R.I., Fischer, A.R.H., van Dijk, H., & van Trijp, J.C.M. (2012). Puppy's, Injectienaalden en Attitudevorming: Hoe verschillende stimuluscategorieën mentaal verwerkt worden. In Strick, M., Baas, M., van Dillen, L., Dotsch, R., Lakens, D., & de Vries, M. (Eds.), Jaarboek Sociale Psychologie 2012 (pp. 83-88). Groningen: ASPO PERS.
Wetenschappelijk rapport
van Giesen, R.I., & Elshout, M. (2018). Welke interventies zorgen voor (meer) bewust keuzegedrag onder inerte verzekerden?. (1.17 MB)
van Giesen, R.I., & Elsen, M. (2018). Study on the impact of a draft energy label on consumer understanding and purchase decisions for household refrigerating appliances.
van Giesen, R.I., & Elsen, M. (2018). Study on consumer understanding of draft energy labels for household washing machines, household washer-dryers and household dishwashers.
Elsen, M., van Giesen, R.I., Elshout, M., & Leenheer, J. (2017). Consumenten en financieel advies: Consumentenonderzoek in het kader van de evaluatie van het provisieverbod. (4.17 MB)
van Giesen, R.I., & Elshout, M. (2017). Behavioural experiment Prosumers. In GfK Consortium, study on “Residential Prosumers in the European Energy Union”.
Elsen, M., & van Giesen, R.I. (2017). Study assessing consumer understanding of a draft energy label for electronic displays.
Elshout, M., van Giesen, R.I., & Zeelenberg, M. (2017). Keuzegedrag verzekerden..
Elsen, M., Elshout, M., & van Giesen, R.I. (2016). Effecten van standaardproducten op keuzegedrag van consumenten. Tilburg: CentERdata.
van Giesen, R.I., & Elsen, M. (2016). Consumentenprikkels voor efficient betalen: GEA pilot. Tilburg: CentERdata.
van Giesen, R.I., & Kieruj, N. (2016). START2ACT Baseline assessment report. (1.02 MB)
van Giesen, R.I., & Elshout, M. (2016). START2ACT Report on the optimisation of mentoring and training. Tilburg: CentERdata. (1.02 MB)
van Giesen, R.I., Elsen, M., & Leenheer, J. (2015). Milan BEXpo 2015: A behavioural study on food choices and eating habits, DOI: 10.2838/537411.