Millie Elsen

Millie werkt als senior onderzoeker bij de unit Consumentenonderzoek van de afdeling Kwantitatieve Analyse.

Ze houdt zich voornamelijk bezig met contractonderzoek voor externe opdrachtgevers op het gebied van consumentengedrag en marketing. Enkele voorbeelden: Hoe kunnen consumenten worden geprikkeld om te betalen met hun pinpas in plaats van contant (Stichting Bevorderen Efficiënt Betalen)? Hoe moeten energielabels op huishoudelijke apparaten in webwinkels getoond worden om energiezuinige productkeuzes te stimuleren (Europese Commissie)? Welke consumenten zijn het meest kwetsbaar voor fraude met internetbankieren en hoe kunnen zij weerbaarder gemaakt worden (Nederlandse Vereniging van Banken)? Daarnaast is Millie betrokken bij onderwijs binnen de masteropleiding Marketing Management/Marketing Research aan Tilburg University.

Na afronding van haar Research Master in Marketing (consumer behavior track) in 2008, promoveerde ze in 2012 binnen Marketing, beide aan Tilburg University. Tijdens haar promotietraject onderzocht ze hoe de effectiviteit van advertenties afhangt  van hoe lang men ernaar kijkt, van extreem kort (100 milliseconden) tot extreem lang (30 seconden). Millie is gespecialiseerd in experimenteel onderzoek en vindt het een uitdaging om wetenschappelijke kennis op het gebied van consumentengedrag en psychologie te combineren met doordachte experimentele designs en geavanceerde data-analyse technieken.

Expertise

 Consumentenonderzoek
 Experimenteel onderzoek
 Consumentenpsychologie
 Gedragseconomie
 Kwantitatieve analyse