Maandag 01 april 2019
De Tilburg Consumer Outlook Monitor (TILCOM) is een meerjarige studie naar consumentenvertrouwen en de emoties van consumenten over hun financiële situatie, die tussen 2009 en 2019 elk kwartaal werd afgenomen onder leden van CentERdata’s LISS panel.
Voor onderzoekers van Tilburg University die meer willen weten over TILCOM en – in bredere zin – het gebruik van paneldata, organiseert de universiteit een lunchbijeenkomst rond dit onderwerp, op donderdag 11 april van 12.00 tot 12.30 uur in collegzaal L 104 (bibliotheek). Consumentenonderzoeker dr. Roxanne van Giesen van CentERdata gaat dan dieper in op het hoe en waarom van panelonderzoek. Welke mogelijkheden biedt het LISS panel zoal? Voor wie zijn de LISS data interessant? Wat betekent het dat de data duurzaam worden opgeslagen? Deze en andere vragen passeren de revue; het TILCOM-onderzoek (dat CentERdata uitvoerde in samenwerking met prof. dr. Rik Pieters van Tilburg University) wordt gebruikt om een en ander te illustreren.
Aanmelden
Deelname aan de Engelstalige bijeenkomst (inclusief lichte lunch) is gratis, maar geïnteresseerde onderzoekers dienen zich wel vooraf aan te melden. Dat kan door een mail te sturen naar het Research Data Office via rdo@tilburguniversity.edu. Meer inhoudelijke informatie is te vinden op de website van Tilburg University