Hoe ziet de toekomst van de supermarkt en ons voedselaanbod eruit? Om die vraag draaide het in Superland, de ‘grootste niet bestaande supermarkt van Nederland’, die op zaterdag 15 juni 2019 neerstreek in de Tilburgse LocHal. Aan het voorafgaande lezingenprogramma op vrijdagavond leverde ook Centerdata een bijdrage.

Deze activiteit heeft reeds plaatgevonden. Wij verwijzen u naar de pagina Consumentengedrag om meer te weten te komen over onze activiteiten op dit gebied. 

Superland heeft geen aanbiedingen en zelfs geen producten. Superland wil vooral ‘boodschappen’ óphalen: nieuwe ideeën voor hoe we boodschappen kunnen doen. Wat vinden klanten nou echt belangrijk? Is de prijs werkelijk het enige dat telt? Vertrouwen consumenten erop dat de leveranciers van hun voedsel het beste met hen voor heeft? Iedereen kan tijdens Superland het gesprek aangaan met initiatiefnemer Matthijs Bosman en met elkaar over deze en andere vragen.

Aanstaande vrijdagavond wordt Superland in diezelfde LocHal voorafgegaan door een kort lezingenprogramma. Namens Centerdata verzorgt onderzoeker Roxanne van Giesen een presentatie over haar onderzoek naar consumentenkeuzes in relatie tot duurzaamheid in voeding bij supermarkten.

De lezingenavond (die wordt georganiseerd door het FoodLab van de Bibliotheek LocHal en het programma Kunst&Samenleving van KunstLoc Brabant) start om 19.00 uur en eindigt om 20.30 uur. Entree is gratis, maar aanmelden is gewenst. Aanmeldmogelijkheid reeds gesloten.